Loading...

Hoogste tijd voor een responsive website.

Vanaf 21 april 2015 gaat u bezoekers uit Google verliezen als u geen 'mobile friendly' website heeft. De zoekmachine gaat namelijk vanaf dan voorrang geven aan websites die dat wel zijn.

responsive website

'Mobile friendly' design wordt een noodzaak.

Als u uw online strategie serieus neemt, en het gebruikersgemak van uw klanten hoog in het vaandel heeft staan, dan is een responsive website de eerste stap in de ontwikkeling van een nieuwe website.

Wat is een responsive website?

Simpel gezegd passen responsive websites zich aan aan het scherm waarmee een bezoeker de website bekijkt. Of dit nu een desktop monitor is, een tablet, of een smartphone. Er is slechts één website, waarvan de layout zich aanpast aan de resolutie van het beeldscherm. Omdat de verscheidenheid aan beeldschermresoluties alsmaar toeneemt, is dit een belangrijk punt in de ontwikkeling van een website.

Anno 2015 zijn er nog erg veel websites die niet goed werken op tablets en smartphones. Dit terwijl onderzoek aantoont dat 20 tot 25% van de websites bezocht worden op mobiele devices.

Als u uw online strategie serieus neemt, en het gebruikersgemak van uw klanten hoog in het vaandel heeft staan, dan is een responsive website de eerste stap in de ontwikkeling van een nieuwe website. Bij een goed doordacht ontwerp zult u als resultaat hebben dat u meer bezoekers krijgt en dat deze langer op de website blijven, danwel overgaan tot actie. Een professionele website die met de tijd meegaat zorgt daarnaast ook voor imago verbetering.

Neem in de ontwikkeling van de site direct de adviezen mee waar de ‘Mobile-friendly test’-tool van Google op controleert. Je kunt er voor kiezen om eerst de focus te leggen op de belangrijkste pagina’s en daar te zorgen voor een ‘mobielvriendelijke’ pagina naast de desktopversie. Het Google mobile algoritme werkt namelijk op paginaniveau en zal de ‘mobile friendliness‘ gaan meewegen zodra een pagina geschikt is gemaakt voor mobiel.